Пам’ятка виборця-християнина щодо усвідомлення відповідальності за власний голос
Четвер, 14 лютого 2019, 12:56 Будучи відповідальним християнином, я усвідомлюю свій обов’язок участі в суспільно-політичному житті Батьківщини і сприймаю його як невід'ємну частину власного християнського покликання, адже через таку участь виявляю турботу про спільне благо свого суспільства і роблю внесок у його розбудову.
-
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Про Вісімдесят шосту сесію Синоду Єпископів Києво-Галицького Верховного Архиєпископства УГКЦ
- #ТижденьУГКЦ: проща до Люрду, новий храм УГКЦ у США, нова Комісія і заклик Глави Церви вибрати тих, хто любить Україну
- Глава УГКЦ: «Просимо людей виконати свій громадянський обов'язок і обрати тих, які справді люблять Україну»
Це усвідомлення зобов’язує мене реалізувати гарантоване право вибору того чи тих, кому я делегую повноваження здійснювати владу на державному чи місцевому рівні шляхом участі у виборах до органів державної чи місцевої влади.
Зокрема, як відповідальний виборець-християнин, я усвідомлюю таке:
-
Участь у виборах для мене є громадянським і моральним обов’язком. Гарантоване моральним законом і Конституцією України право участі у виборах накладає на мене обов’язок це право реалізувати, адже саме так я проявляю свою громадянську позицію і солідарність з іншими співгромадянами у розбудові держави як політичної спільноти.
-
«Пасивність чи бездіяльність є проявом байдужості, егоїзму, лінивства, а отже, гріхом»[1]. Участь у політичному житті держави є водночас дотриманням євангельської заповіді любові до ближнього. Свідоме ухилення від такої участі, зокрема від участі у виборах, є виявом байдужості не лише до кандидатів у представники влади, а й до всього суспільства.
-
Мій вибір повинен бути ретельно обдуманим і виваженим. Народ – носій верховної влади, який делегує її тим, кого вільно обирає своїми представниками[2]. Тому вибір кандидата – дуже відповідальний крок, від якого залежить майбутнє всієї держави, а отже, я здійснюю його розсудливо, не керуючись тільки власними чи навіяними емоціями. Відповідально та критично ставлюся до інформації, яка надходить, не піддаюся маніпуляційним впливам і не поширюю неперевіреної та неправдивої інформації.
-
Приймаючи рішення, за кого віддати свій голос, обиратиму тих, хто своїми діями демонструє повагу до християнських цінностей і захищає їх. Зважаючи на те, що «влада повинна визнавати, поважати й утверджувати основні людські і моральні цінності»[3], я віддаватиму свій голос за тих кандидатів, чиї дії демонструють захист цих цінностей і принципів.
-
Мій вибір має бути особистим і я не змінюватиму його через винагороди чи підкупи, які мені пропонують за мій голос. Будь-яка неправомірна винагорода чи підкуп є корупцією, злочином, в якому винні обидві сторони – хто пропонує і хто отримує винагороду. Згода на «купівлю-продаж» голосу виборця є свідомим порушенням суспільної справедливості і невластивим використанням своєї свободи. Тому торгівля голосом є одночасно злочином і моральним злом, тобто гріхом.
-
Я не маю права брати участі в політичних віче, мітингах чи інших політичних заходах із корисливою метою. Неправомірним є не лише продавати свій голос на виборах, а й підтримувати кандидатів чи політичні сили, які пропонують незаконну винагороду за участь в агітаційних заходах.
-
Я не осуджую інших за їхні переконання. У дусі поваги до людської гідності, прав та свобод інших, неприпустимим є осуд та зневага особи за її політичний вибір. Можна вести різні обговорення, дискусії, дебати на політичні теми, але не слід опускатися до ображання чи очорнення людей, які різняться політичними поглядами.
-
Ставши свідком підкупу, маніпуляцій, протиправних схем, які суперечать проведенню чесних і справедливих виборів, я не замовчуватиму їх. Церква вчить не мовчати на гріх, тому що це є бездіяльністю і гріхом. Тому моя участь у виборах полягає не лише в голосуванні, а й у всіх можливих діях, що сприятимуть чесності та прозорості цього процесу.
-
Я усвідомлюю, що моя участь у виборах полягає не тільки у свідомому голосуванні, а й у подальшому контролі влади. «Церква цінує демократичний устрій настільки, наскільки він забезпечує громадянам право політичного вибору, гарантує їм можливість контролювати правителів і, в разі потреби, відстороняти їх мирним шляхом»[4].
- Я маю право здійснювати владу не лише через вибори уповноважених представників, а й безпосередньо. «Усім громадянам має бути гарантовано право на участь і створення політичних партій і можливість бути обраними на виборах різних рівнів»[5]. Це право дозволяє мені самостійно бути рушієм суспільно-політичних змін, а не лише обирати уповноважених.
Синод Єпископів
Києво-Галицького Верховного Архиєпископства УГКЦ
[1] Душпастирський порадник «Покликання мирян до участі в суспільно-політичному житті країни», 7.
[2] Компендіум соціальної доктрини Церкви, 395.
[3] Там само, 397.
[4] Іван Павло ІІ, Centesimus annus, 46.
[5] Душпастирський порадник «Покликання мирян до участі в суспільно-політичному житті країни», 13.
- «Через молодь світло Христове світитиме для інших», – владика Дмитро Григорак 03 березня
- Отці василіани урочисто відновили новіціат у провінції Святого Миколая03 березня
- Отці василіани розповіли про долю василіанських бібліотек за радянської влади на Міжнародній конференції в бібліотеці імені Василя Стефаника03 березня
- Салезіанська молодь узяла участь у формаційній зустрічі «lifestyle #похристиянськи»03 березня
- Блаженніший Святослав провів робочу зустріч із членами Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ03 березня

Проповідь Блаженнішого Святослава в неділю про блудного сина01 березня
Нехай Великий піст буде для кожного з нас часом покаяння і навернення, плодом якого стане радість зустрічі, обіймів Бога Отця. Сьогодні на...
-
Пастки, у які може потрапити той, хто молиться
-
«Для злочинців, грішників і тих, які не шукають правди, другий прихід Христа буде страшним судом», – Блаженніший Святослав у катехизі
-
У Львові оцифровують фонди митрополита Андрея Шептицького
-
«Завдання ініціативи "Вервиця єднає" – спільна щоденна молитва вірних УГКЦ у всьому світі», – о. Ігор Яців
-
«Віра у воскресіння Ісуса Христа є необхідною умовою спасіння людини», – Блаженніший Святослав у катехизі
-
«Прощання з колядою» провели в Українській парафії святих Сергія і Вакха у Римі
-
Курси «Дар життя»: говоримо про батьківство у Бозі і наповнення його Духом Святим
-
«Важливо не піддаватися ні скепсису, ні страху», – фахівці Шпиталю Шептицького про COVID-19
-
У Парижі провели Собор єпархії Cвятого Володимира Великого «Еміграція, поселення і глобальна єдність УГКЦ в коронавірусному світі»
-
«Карантин – лакмусовий папірець: він виявив проблеми, визнання яких ми старанно уникали», – психолог Лідія Кондратик
-
Життя у вірі та жертовність були фундаментом служіння Блаженнішого Любомира Гузара
-
Глава УГКЦ: «Мій дідусь завжди казав, що треба шукати в житті те, що ні вогонь не спалить, ані злодій не вкраде. Тому нас вчили вірити в Бога»
-
Про Блаженнішого Любомира говорили у програмі «Добра розмова»
-
«Мудреці бачили людську природу Христа, але вклонялися Йому як живому предвічному Богові», – Глава УГКЦ у катехизі
-
«Чи нам болить теперішній стан роз’єднання?» – владика Богдан Дзюрах під час молитви за єдність християн