АКТУАЛЬНО

До фінального етапу конкурсу на найкращий проект інтер’єру храму Софії- Премудрості Божої відібрано проекти 8 учасників

Вівторок, 24 березня 2015, 10:43
Конкурс на найкращий проект інтер’єру храму Софії-Премудрості Божої – на фінішній прямій. За результатами передніх етапів до фіналу відібрано проекти 8 учасників.

Серед фіналістів: Творче об’єднання Люби Яцків, іконописці: Святослав Владика, Кость  Маркович, Олексадра Чередніченко,  Остап Лозинський, Андрій Винничок, Маркіян Мартинюк, Юрій Мисько,  Іванка Демчук.

«Конкурс складається із трьох етапів. Відповідно до вимог 1-го етапу всі зацікавлені особи надсилали портфоліо із основними роботами і коротку автобіографію. Другий етап передбачав виконання зображення Софії-Премудрості Божої у вівтарній частині храму в форматі 1 кв.м та подання опису загальної концепції майбутнього храму. Останній етап – це обрання фіналіста. Кожен з учасників повинен особисто представити свій проект та концепцію конкурсній комісії. За попередніми планами, засідання комісії відбудеться 2 квітня», –– розповідає керівник духовно-пасторального відділу УКУ о. Юрій Саквук.

До складу комісії увійдуть: мистецтвознавець Мирослав Откович, директор Коледжу декоративного та ужиткового мистецтва імені Труша Василь Откович, художник Богдан Сорока, завідувач кафедри сакрального мистецтва Львівської Національної Академії Мистецтв, професор Роман Василик, художниця Іванка Крип'якевич-Димид, художник Роман Зелінько, архітектор храму Софії-Премудрості Божої Іван Бережницький, Президент УКУ Владика Борис (Гудзяк), керівник духовно-пасторального відділу УКУ о. Юрій Саквук, заступник ректора УКУ з наукових питань о. Василь Рудейко, заступник декана з міжнародних зв’язків філософсько-богословського факультету УКУ о. Олег Кіндій, а також представник монашества.

«Щоб цілісно та комплексно оцінити проекти, до конкурсної комісії ми запрошуємо не тільки богословів, мистецтвознавців, але й «практиків молитви» – представників монашества», – розповідає про логіку формування конкурсної комісії о. Юрій Саквук.

Інформаційна довідка

Християнська ідентичність є визначальною для спільноти Українського католицького університету, а відтак молитва і храм є центральними для життя УКУ як екзістенціально, так і архітектурно – храм є у центрі університетського містечка. Із цієї центральної ролі храму випливають і його основні завдання, які мають відобразитися в його архітектурі та оздобленні.

Академічний вимір університетського храму вимагає від нього не лише виконання традиційних завдань храму візантійської традиції (храм Софії), але й відкриття можливості діткнутися духа молитви древньої неподіленої Церкви (храм Климента Папи Римського) та й взагалі витоків християнства (храм Гробу Господнього).

Таке бачення університетського храму зумовлює його наступну архітектурну структуру: підземний рівень (історія і перспектива): Храм св. Климентія Папи Римського і Гріб Господній,  наземний рівень (сучасність): храм Премудрості Божої Софії.

Храм Гробу Господнього (натхнений Єрусалимською святинею) – місце особистої молитви. Простір, де людина може почуватися  комфортно, затишно та ізольовано від світу, місце особистої зустрічі з Творцем. Врахувати відсутність природного світла. Аскетизм оздоби, лампади, можливе спорудження кувуклії. Матеріал: тесаний камінь, ковальство, можливо елементи гутного кольорового скла.

Храм св. Климентія Папи Римського (натхнений храмом Климента Папи в Римі) – екуменічний простір у формі ротонди. Кам’яний престіл. Без іконостасу, але з низькою огорожею-темплоном, який може мати іконографічні зображення характерні для періоду неподіленого християнства. Відчуття атмосфери церковної єдності раннього християнства, яке також притаманне Львову – кафедральному осідку одночасно трьох традицій: візантійської, римської та вірменської. Присутність символів раннього християнства. Рельєфи, орнаменти, низькі барельєфи у стриманій піщано-сірій охристій гамі. Матеріал: тесаний камінь, ковальство, можливо елементи гутного кольорового скла.

Храм Софії – Премудрості Божої – традиційний тридільний храм візантійського обряду. Як храм Софії-Премудрості Божої, він повинен перебувати у духовній тяглості, яка до певної міри поєднує храми Софії у Константинополі, Києві, Римі. Храм повинен представити два основні акценти: мудрість, яка осягається через навчання (академічний вимір) та молитву (духовний вимір) та воскресіння, яке відкриває остаточну есхатологічну перспективу.

Відділ інформації та маркетингу УКУ

ОСТАННІ НОВИНИ
ПУБЛІКАЦІЇ

«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня

«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...

МЕДІА
Prev Next