АКТУАЛЬНО

«Сім останніх слів Ісуса» – духовні реколекції онлайн з катедрального храму в Одесі

Субота, 11 квітня 2020, 11:13
Протягом часу Великого посту в м. Одесі, у катедральному храмі Святого апостола Андрія Первозваного, розпочалася серія духовних відеореколекцій, яку організували диякон Одеського екзархату УГКЦ Назарій Ланько спільно з пресслужбою екзархату.

З благословення владики Михайла Бубнія, автори записували відео духовних роздумів та виставляли їх кожної п’ятниці на ютуб-каналі для загального користування. Лейтмотивом цих роздумів стали «Сім слів Ісуса Христа з хреста». Кожна наука присвячена одному з тих останніх слів, які промовив до нас Спаситель перед своєю хресною смертю.

«На хресті Ісус сказав небагато, та в цих семи словах ― надзвичайна глибина», – говорить проповідник. У першій науці вірні мали змогу роздумувати над словом «прощення». «Застановляючись над цим словом, наслідуймо Ісуса: примирімося найперше із Богом, а також із нашими ближніми, бо тільки в серці, де панує спокій і мир, може зароджуватися і панувати любов», - сказав реколектант.

У другій науці був поставлений наголос на обіцянці, яку Ісус дав розбійникові за розкаяння: «Істинно кажу тобі: Сьогодні будеш зо мною в раю». Відтак диякон сказав: «Духовний контекст цих слів Христа для кожного з нас дуже глибокий. Бачимо, як через жаль і бажання бути з Богом Ісус пробачає злочинця. Ми по своїх вчинках наслідуймо того розбійника, який покаявся. Милосердя Боже – незбагненне. І навіть в останні хвилини життя відкривається надія раю. Молімося про цю ласку для кожного з нас, щоб у хвилину своєї смерті ми удостоїлися ласки прощення, любові й прийняття».

Третя наука має Марійний відблиск, бо у третьому слові Ісус Христос поручає в особі Івана всіх християн під опіку своєї Матері. «Ісус, бачивши матір і біля неї учня, що стояв, мовить до матері: «Жінко, ось Син твій». А тоді й до учня мовить: «Ось матір твоя». І від тієї хвилі учень узяв Її до себе». На думку реколектанта, «Ісус промовив ці глибокі слова, важливі для кожного з нас. Потомство добрих християн поручається опіці Марії. Тому й Ісус говорить: «Жінко, ось син Твій». З цього моменту Марія для нас є духовною матір’ю. Третє слово Ісуса є важливим і промовистим для Церкви, для кожної душі, яка любить Бога і Марію. Марія ― матір усіх, особливо тих, які хочуть зростати у своїй вірі. Нехай ці слова зродять надію на Матір, яка не втомлюється заступатися за кожного з нас. Чи я приймаю Марію, чи крокую з Нею по житті до неба?» – завершив свої роздуми реколектант.

Четверте слово Ісуса на хресті вмішене в Євангеліє від Марка 15, 34: «О дев’ятій же годині Ісус скрикнув голосом сильним: “Елої, Елої, лама савахтані?” – що означає у перекладі: “Боже мій, Боже мій! Чому єси покинув мене?”». Продовжуючи духовні реколекції цією четвертою наукою, диякон Назарій підкреслив, що ці слова можна оцінювати по-різному: як скаргу чи як повчання для всіх нас. «Євангелист каже, що Ісус скрикнув голосом сильним. Двічі Ісус Христос звернувся до свого Отця. Ці слова не були скаргою, а радше - наукою. Він хотів вказати всім нам на цей великий наслідок переступу людиною Божих заповідей», - продовжив реколектант. На завершення цієї науки про четверте слово Ісуса диякон закликав: «У важкі хвилини нашого життя, в хвилини страждань і терпінь, коли відчуваємо себе покинутими, єднаймо ці особисті випробування з жертвою, яку приніс Ісус за всіх нас і за тих, хто блукає і ще не знайшов Бога».

Наступна наука була присвячена п’ятому слову, яке знаходимо в Євангелії від Івана 19, 28: «А по тому Ісус, знавши, що все вже довершилося, щоб здійснилось Писання, промовив: «Спраглий я»! «Ісус, як всевідучий Бог, знав, що довершується Його відкуплення, - каже реколектант, - тому промовляє це слово, щоб здійснилося написане про Нього у Святому Письмі. Ісус промовляє: «Спраглий я». Звичайно, що Він відчував фізичну спрагу, та духовна спрага Ісуса була куди більшою». «У нашому житті є різні прагнення: ті, які провадять нас до Бога і до життя вічного, а також інші, які відкидають нас від Господа. Прагнення Ісуса полягало лише в одному - спасти людину», - завершив свою думку отець-диякон.

У передостанній науці диякон згадує шосте слово нашого Спасителя: «Звершилося». Воно має потрійний контекст: «Звершилася воля Отця щодо відкуплення людського роду з неволі гріха; звершилася воля Сина і його жертва на хресті;  і також звершується спасіння світу, те, заради чого прийшов на землю Христос», - вказує нам проповідник.

Великопісні духовні реколекції, які провадив диякон Назарій з катедрального храму Святого апостола Андрія Первозваного в м. Одесі,  завершуються останньою наукою про сьоме слово: «В руки твої віддаю дух мій». За словами диякона, ці слова Ісуса є словами надії, які роблять підсумок усього діяння Христа тут на землі. Вони є дверима, які вводять нас у нову дійсність, - перебування з Богом. Тепер від кожного з нас залежить, чи ми зробимо крок на зустріч Господеві чи дивлячись на Його хрест, дозволимо, щоб ці сім останніх слів, які пролунали з уст Спасителя, торкнулися нашого серця та перемінили наше мислення по відношенню до Бога, ближніх та самого себе. «Нам Ісус сказав сім слів, - каже проповідник, - а від кожного з нас Він очікує одне: “Ісусе, довіряю Тобі”».

Пресслужба Одеського екзархату


ОСТАННІ НОВИНИ
ПУБЛІКАЦІЇ

«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня

«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...

МЕДІА
Prev Next