АКТУАЛЬНО

«Церква – це сопричастя любові, "бути, йти та діяти разом"», – владика Діонісій Ляхович у доповіді на головну тему Синоду

П'ятниця, 08 липня 2022, 12:49
Церква стоїть на основі сопричастя любові Пресвятої Трійці, – любові вихідної, доброчинної, некористолюбної, давальної і приймальної. Таким чином Церква – це сопричастя любові, «бути, йти та діяти разом», тобто Церква є «синодальною» за своєю суттю, запорукою єдності між учнями: «Як Ти, Отче, в Мені, а Я – в Тобі, щоб і вони були в нас об’єднані».
Владика Діонісій Ляхович виголошує доповідь на тему синодального шляху перед єпископами УГКЦ, 8 липня 2022 року, Перемишль Владика Діонісій Ляхович виголошує доповідь на тему синодального шляху перед єпископами УГКЦ, 8 липня 2022 року, Перемишль

Про це сказав владика Діонісій Ляхович, апостольський екзарх для українців-греко-католиків в Італії, у доповіді на тему синодального шляху, яку він виголосив перед зібраними в Перемишлі на Синод єпископами УГКЦ.

Папа Франциск, зазначив владика Діонісій, закликає Вселенську Церкву до синодального шляху. На перший погляд, такий поклик не стосується Східних Церков загалом і УГКЦ зокрема, адже вони є синодальними за своєю суттю. Однак те, що пропонує Святіший Отець для Вселенської Церкви, – це синодальність у значно ширшому розумінні, підкреслив владика. «Синодальна програма Церкви дослівно означає "йти разом", тобто щоб усе церковне тіло було залучене. До синодального руху входять миряни, богопосвячені особи, диякони, священники, єпископи і сам Папа, тобто від основи церковної піраміди до її вершини, і у зворотному порядку: зверху до самих низів», – пояснив архиєрей.

Владика Діонісій, цитуючи документи ІІ Ватиканського Собору, пригадав, що Церква має своє джерело у Пресвятій Трійці і є «зібраним народом в єдності Отця, і Сина, і Святого Духа». «Церква – це сопричастя любові, "бути, йти та діяти разом", тобто Церква є "синодальною" за своєю суттю, запорукою єдності між учнями», – наголосив він.

«Ісус навчає ділитися хлібом, служити, слухати Отця і бути чуйним на потреби ближніх: "йти разом з іншим" і так само молитися: "Нехай святиться Твоє ім’я; нехай прийде Твоє царство; нехай буде Твоя воля; хліб наш, прости нам, визволь нас". Не я, а ти, ми… Твоє, Твоя, Отче: Твоє і твоя, брате і сестро! Наш, нам і нас – "синодально"», – сказав архиєрей.

Дієслово «бути», додав він, властиво, починається від «ти», а не від «я»: «ти, мамо, мене породила, ти мене любиш, тому я існую».

Доповідач також зазначив, що Церква є Божою, але також людською установою. Тож Церква має свою вертикаль на зразок піраміди: від широких низів мирян до вузького вершка єпископів і до самого Папи. «Однак ця вертикальна влада на всіх рівнях поставлена для служіння тому самому колові любові, яким є вся християнська спільнота, – наголосив владика Діонісій. – Святий Августин прекрасно це змальовує, зазначаючи: "Для вас я єпископ; з вами я християнин; перше завдання – це уряд, а друге – це благодать. Якщо єпископська відповідальність дуже мене тривожить, то потішає мене те, що я разом з вами"».

Крім цього, за його словами, Церква не є інституцією, де панує диктатура згори, ані демократією – структурою, у якій все вирішується голосом з низів. «Вона діє синодально, "йде разом" з братами і сестрами, благодаттю Господа нашого Ісуса Христа, любов’ю Бога і Отця і причастям Святого Духа. Завжди вихідна: від сім’ї до парафії; від парафії до єпархії; від єпархії до помісної Церкви; від помісної до Вселенської Церкви. Вихідна з низів вгору та згори до низів», – пояснив архиєрей.

Саме такий євангельський, синодальний стиль життя, каже владика, Папа Франциск пропонує для Вселенської Церкви: йти разом, діяти разом. «Разом усі» – «брати усі», включно зі священнослужителями всіх рівнів. «Власне, священнослужителі є відповідальними за те, щоб ввести цей спосіб життя в домашні Церкви, у парафії, в єпархії та помісні Церкви, уникаючи спокуси клерикалізму, "щоб звички, поведінка, графіки, мова й усі церковні структури стали відповідним каналом для євангелізації сучасного світу, а не для власного самозбереження"», – зазначив владика Діонісій, цитуючи апостольське поучення Святішого Отця «Радість Євангелія».

«Тож Церква – це спільнота тих, що охрестилися в ім’я Пресвятої Трійці, "ідуть разом", синодально. По суті, логіка синодальності – це логіка любові, нова Христова заповідь: "Перебувайте в Моїй любові!"» – підсумував апостольський екзарх у Італії.

Читайте також: Глава УГКЦ на початок Синоду Єпископів у Перемишлі: «Цей день пише історію нашої Церкви і нашого народу»

Пригадуємо, 7-15 липня у Перемишлі відбувається Синод Єпископів УГКЦ, головною темою якого є «Синодальність і соборність: досвід УГКЦ».

Департамент інформації УГКЦ

ОСТАННІ НОВИНИ
ПУБЛІКАЦІЇ

«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня

«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...

МЕДІА
Prev Next