АКТУАЛЬНО

У Києві відбувся семінар УХАТу «Ідея Київської Церкви: візія і рецепція»

П'ятниця, 31 травня 2019, 15:10
Нещодавно в Національному заповіднику «Софія Київська» відбувся семінар Українського християнського академічного товариства (УХАТ) «Ідея Київської Церкви: візія і рецепція». Захід проводився в межах XІІ Екуменічного соціального тижня «Відповідальність VS Популізм».

На семінар зібралися духовенство та науковці для обговорення минулого, сьогодення та майбутнього Української Церкви, що є особливо актуальним у наш час. Зі вступним словом до доповідачів і гостей звернувся відповідальний секретар УХАТу  Тарас Дмитрик.

За словами першого довідача, ректора Відкритого православного університету Святої Софії Премудрості, митрофорного протоієрея Георгія Коваленка, Київська Церква – києвоцентрична, яка бачить своїм центром Київ і Володимирову купіль. Непорозуміння та конфлікт усередині Української Церкви виникає внаслідок нереципіювання. Лише єдність і діалог дадуть змогу розвивати Київську Церкву. «Конфлікт – це привід розмовляти і знаходити рішення… Будь-які конфлікти повинні відбуватися в публічному діалозі», – зауважує отець.

Президент Інституту екуменічних студій УКУ отець-доктор Іван Дацько наголосив, що «поняття Київської Церкви є актуальним для людей Володимирового хрещення, тобто для греко-католиків і православних». На його думку, однією з основних характеристик Київської Церкви є сопричастя, що є водночас ціллю та ідеалом, до якого прагне УГКЦ сьогодні. Повнота православ’я включає повноту католицичності і навпаки. «Київська Церква виросла в екуменічній традиції, складова якої Константинополь і Церква Заходу. Це рівночастя та сопричастя ніколи не зникало, –констатує митрофорний протоієрей Іван Дацько, – хоча і забувалося».

Професор Олександр Саган, провідний науковий співробітник Інституту філософії імені Г. Сковороди НАН України, зазначив у своїй доповіді, що Київському християнству притаманні такі риси, як універсалізм, антицезаропапізм, антимесіантство, патріотизм, євангелізм. І воно є  невід’ємною ланкою християнської європейської культури.

Митрополит Переяслав-Хмельницький і Вишневський ПЦУ Олександр Драбинко у доповідному слові сказав, шо «ідея Київської Церкви розроблялася греко-католиками та православними у другій половині минулого століття. Але остаточно її час настав зовсім нещодавно: коли Україна здобула свою державність, яку підтвердила двома революціями. Київська Церква сьогодні – «це ідеологічний тренд, привласнити який хотілося б різним церковним спільнотам або навіть окремим церковним діячам». Київське християнство є цінним для українців не лише тим, що є нашою національною спадщиною.  На думку владики, його цінність полягає у євангельському дусі, який проникав і наповнював тогочасне церковне життя та київську культуру.

Ще одна дуже важлива думка прозвучала від викладача Київської православної богословської академії о. Андрія Дудченка: «Київська Церква – це єдність в обряді попри роз’єднаність у євхаристії, яку, на жаль, сьогодні ми маємо».

Під час семінару прозвучало ще багато мудрих думок про  проблеми та перспектив розвитку Київської Церкви та відбулася активна дискусія.

 

Довідка

Українське християнське академічне товариство є відкритим для науковців усіх представлених в Україні християнських традицій. Товариство покликане до роздумів над призначенням Київської Церкви, питанням,  котре досі є маловивченим в Україні та світі. Самобутність Київської Церкви полягає у збереженні живої традиції, незважаючи на болісні історичні обставини та на конфесійні поділи модерної епохи.

Прес-служба  ХІІ  Екуменічного соціального тижня   


ОСТАННІ НОВИНИ
ПУБЛІКАЦІЇ

«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня

«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...

МЕДІА
Prev Next