АКТУАЛЬНО

В УГКЦ набрала чинності Інструкція про присутність церковних структур, інституцій, духовенства, богопосвячених осіб у мережі «Інтернет»

Понеділок, 03 серпня 2020, 14:18
Ця Інструкція має на меті окреслити відповідні норми, які допомагатимуть церковним структурам та інституціям, духовенству, богопосвяченим особам УГКЦ проголошувати Боже слово та християнські цінності в суспільстві. Інструкцію затверджено на трирічний випробувальний термін із 3 серпня 2020 року Постановою №2 85-ї сесії Синоду Єпископів Києво-Галицького Верховного Архиєпископства УГКЦ.

Загалом документ містить конкретні вказівки щодо правил ведення приватних та інституційних профілів у соціальних мережах духовенством і мирянами. У тексті також пояснено, що вона подає відповідні вказівки для ефективного використання інтернету.

Інструкція складається зі вступу, кінцевих положень та семи розділів: «Мережа "Інтернет" – інструмент для євангелізації суспільства», «Функції соціальних медіа», «Принципи ведення інституційних профілів», «Принципи ведення індивідуальних облікових записів і профілів», «Етикет у соціальних мережах», «Діяльність у групах в соціальних мережах» та «Поведінка в соціальних медіа під час виборчих кампаній».

У документі наголошено, що «він повинен допомогти користувачам мережі уникнути потрапляння в пастку легковажного ставлення до віртуального світу». «Окрім духовенства і богопосвячених осіб, значна частина положень цієї Інструкції має обов’язковий характер і для мирян, які працюють у церковних структурах, інституціях або перебувають в інших правових чи фактичних відносинах із ними відповідно до їх уряду чи функцій, а також для членів сім’ї священника, адже вони беруть участь у місії Церкви Христової в сучасному світі», – йдеться в Інструкції.

Також для того, щоби групи в соціальних мережах були середовищами поширення віри, зазначно в документі, необхідно, аби вони мали передусім пасторальну, євангелізаційну і формаційну цілі.

У документі також йдеться про правила етикету в соціальних мережах. «Хоч особистий профіль – це "приватна територія", є речі, які, за досвідом експертів, негативно впливають на сприйняття образу людини в соцмережі. Ось чого робити не слід: відзначати у власних дописах людей і публікувати аудіо-, фото- та відеоматеріали за їхньою участю без їхньої згоди; не слід відправляти одне приватне повідомлення відразу в усі соцмережі; перш ніж знайомити людей у соцмережі, необхідно отримати від них попередню згоду на таке знайомство; не можна виносити на обговорення в соціальній мережі особистий конфлікт з іншими духовними особами, ієрархією, парафіянами тощо», – переконані автори.

Відповідно до Інструкції, заборонено духовенству здійснювати як пряму, так і непряму агітацію за кандидата, партію чи політичний блок. «Непряма агітація – це згадування імені особи чи назви політичної сили не в безпосередньому зв’язку з виборами, але в такому контексті, який має схилити адресата повідомлення віддати свій голос за цю особу чи партію під час виборів (подяка за пожертву, похвала за проведену акцію тощо)», – пояснено в документі. А також не рекомендовано духовенству брати участь у політичних ток-шоу, хіба за дозволом місцевого єрарха, ба більше, пропагувати їх на своєму обліковому записі.

У документі зазначено, що порушення окремих норм передбачає відповідні карні санкції.

«У 30-денний термін з дня набрання чинності цієї Інструкції священнослужителі, богопосвячені особи, церковні структури й інституції повинні адаптувати всі профілі в соціальних мережах до вимог цього нормативного документа», – наголошено в документі.

Департамент інформації УГКЦ

ОСТАННІ НОВИНИ
ПУБЛІКАЦІЇ

«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня

«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...

МЕДІА
Prev Next